Pamokų laikas
Nuorodos
Skaitiklis
Spektaklis anglų kalba
Lapkričio 14 dieną Ramygalos gimnazijos anglų kalbos mokytojos Rima Kerbelienė ir Ieva Mačiulaitytė-Stefanova I–III klasių mokiniams sudarė sąlygas tobulinti pažinimo, socialinę, kultūrinę kompetencijas. Panevėžyje gimnazistai žiūrėjo spektaklį anglų kalba „Pygmalion“, pastatytą pagal B. Shaw pjesę. Lietuvoje gastroliuojančio teatro „TNT Theatre Britain & The American Drama Group Europe“ suvaidintas spektaklis buvo puiki kalbinė ir kultūrinė patirtis.
Edukacinė išvyka
Vykdydamos vaikų socializacijos projektą „Kūrybiškas, žingeidus, atkaklus“, lapkričio 14 dieną 5a ir 5b klasių vadovės Margarita Žižiūnienė ir Rima Miliūnienė savo auklėtiniams surengė pažintinę išvyką į Vilnių. Mokiniai leidosi į Katedros požemius, ten susipažino su senosiomis laidojimo tradicijomis, pamatė kriptose įrengtą ekspoziciją, vieną iš seniausių freskų Lietuvoje. Penktokai dalyvavo edukacinėje programoje „Susipažinkime – Valdovų rūmų muziejus“. Mokiniai daug sužinojo apie Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rezidencijas, apžiūrėjo Valdovų rūmų teritorijoje aptiktus unikalius archeologinius radinius, pamatė menes su atkurtais istoriniais gotikos, renesanso, baroko reprezentaciniais interjerais. Penktokai ieškojo plytelės „Stebuklas“ Katedros aikštėje, užkopė į Gedimino kalną, pasivaikščiojo senamiesčio gatvelėmis. Daug gerų emocijų mokiniams padovanojo apsilankymas batutų parke Ogmios miestelyje.
Pamoka bibliotekoje
Lapkričio 10 dieną pradinių klasių mokytojos metodininkės Vilmos Kučienės 3a klasės mokiniai dalyvavo netradicinėje pamokoje, kuri vyko Ramygalos miesto bibliotekoje. „Pasakojimą pagal Ievos Babilaitės tyliąją (bežodę) knygą „(Ne)vienas“ vedė edukatorė Audronė Kaupienė. Kartu su ja trečiaklasiai „skaitė“ bežodę knygą, stengdamiesi atrasti jos teikiamas saviraiškos galimybes, nes atidžiai tyrinėjant bežodės knygos iliustracijas, skleidžiasi vaizduotė ir kviečia tapti pasakojamos istorijos dalimi. Mokiniai patys kūrė pasakojimo detales, tad šios knygos skaitymas buvo kaskart skirtingas ir atsivėrė naujais siužeto vingiais.
Edukacinė išvyka
Lapkričio 10 dieną pradinių klasių mokytojos metodininkės Laimos Černienės 1a klasės mokiniai dalyvavo tęstinėje edukacinėje programoje „Jaunieji išradėjai“ Panevėžio švietimo centro padalinyje „RoboLabas“. Po to lankėsi Panevėžio gamtos mokykloje ir dalyvavo kultūros paso edukacinėje ekskursijoje „Amžina atsakomybė už visa, kas gyva“.
Edukacinė išvyka
Lapkričio 10 dieną 7a klasės vadovė Edita Petuškienė savo auklėtiniams surengė edukacinę išvyką į Šiaulius. Septintokai pirmiausia aplankė „Rūtos“ saldainių fabriką. Šokolado muziejuje susipažino su šokolado atsiradimo istorija. Vėliau vyko maloni praktinė veikla — septintokai trumpam tapo saldumynų kūrėjais ir linksmai praleido laiką eksperimentuodami su skonių deriniais Šokolado dirbtuvėse. Klasės vadovės nuomone, dalies mokinių saldainiai išties atrodė kurti profesionalių meistrų! Po malonios viešnagės šokolado „rojuje“, septintokai išskubėjo aplankyti Dviračių muziejaus, kuriame turėjo puikią progą pajudėti po saldainių ragavimo ir išbandyti skirtingus dviračius bei velomobilį. Kita stotelė Šiauliuose — Katinų muziejus. Čia stebino ne vien puikūs eksponatai, bet ir gyvieji muziejaus saugotojai — katinai, kurie sutiko išvykos dalyvius labai draugiškai. Mokinius džiugino ne vien galimybė paglostyti švelniakailius gyvūnus, tačiau ir galimybė susipažinti su kitais muziejaus gyventojais, pakalbinti papūgą Kakadu. Kelionė Šiauliuose baigėsi Geležinės lapės lankytuvėmis ir pramogomis Talšos ežero pakrantėje.
Jaunųjų tyrėjų diena
Kad suprastum, neužtenka tik pamatyti ar išgirsti, reikia padaryti ir patirti pačiam. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. Ramygalos gimnazijos pradinių klasių mokiniai ir mokytojai lapkričio mėnesio pradžią pasitiko itin įdomiai, mat po rudens atostogų rinkosi į kitokias, netradicines pamokas – tyrimines ir eksperimentines veiklas Ramygalos parke. Lapkričio 9 dieną 1–4 klasių mokiniai keliavo į miesto parke įrengtas „užduočių stoteles“ veikloms bei eksperimentams atlikti. Kiekvienai klasei buvo įteiktas kelionės lapas. Jame nurodytos užduočių atlikimo vietos, laikas, veiklų pavadinimai bei vertinimas. Mokytojos Laimos Černienės 1a klasė dalyvavo žaidime „Gamtos dovanų paieškos“ ir ieškojo kažko minkšto, kažko tiesaus, dviejų skirtingų sėklų, trijų skirtingų lapų ir pan. 1b klasės mokytoja Jovita Leiputė su savo pirmokais keliavo „Rudens taku“, dėliodami iš gamtinės medžiagos žodžius, susijusius su rudeniu. Tiriamąją veiklą „Parko augalai“ vykdė 2 klasės mokytojos Astos Kuodytės mokiniai. Jie mokėsi atpažinti parko augalus – medžius, krūmus ir žolinius augalus, juos palyginti. 3b klasės mokytojos Vitos Milašienės mokiniai atliko bandymą „Pykšt ir pokšt spalvų lietus“. Vaikai su vandens šautuvais purškė spalvotą vandenį ant baltos medžiagos ir kūrė „spalvotus kilimus“, aiškinosi, kaip vienodos darbo priemonės ir ta pati užduotis gali duoti skirtingus rezultatus. 4b klasės mokytojos Laimos Dirsienės mokiniai vykdė skatinantį valytis batus einant į patalpas eksperimentą „Batų atspaudai“, aiškinosi, kodėl batai palieka pėdsakus ir pan. Veikla „Kuriu rudenį“ (1-2 klasių mokiniams) sudarė galimybę suvokti meną stebint ir tyrinėjant gamtą, prisiminti vėlyvo rudens požymius, iš surinktų rudens gėrybių sukurti koliažą, stebėti gamtoje vykstančius pokyčius, padaryti išvadą, kad jie priklauso nuo metų laiko, oro temperatūros. 3–4 klasių mokiniai dalyvavo 3a klasės mokytojos Vilmos Kučienės parengtame tyrime „Atpažink medį. Apskaičiuok jo amžių“. Jo metu dirbdami grupėse vaikai prisiminė medžių pavadinimus, išmatavo kamienų apimtis, apskaičiavo apytikrį medžio amžių. 1–2 klasių mokiniai atliko bandymą „Kas greičiau pasieks žemę?“ – aiškinosi, kuris daiktas greičiau nukris ant žemės: medžio šakelė ar klevo lapas, kodėl taip atsitinka. 3–4 klasių mokiniai atliko 4a klasės mokytojos Gerdos Navikienės paruoštą bandymą „Kas greitesnis?“. Jie aiškinosi, kas greitesnis: šviesa ar garsas? Jaunųjų tyrėjų dienos apibendrinimas atsispindėjo mokinių sukurtuose koliažuose ir kompozicijose iš rudens gėrybių.
Filmas „Apverstas bokštas“
Spalio 27 dieną 7a klasės vadovės Editos Petuškienės auklėtiniai pasinaudojo galimybe „Kultūros paso“ lėšomis nuotoliu pasižiūrėti filmą „Apverstas bokštas“. Tai Skalvijos kino centro edukacinio projekto „Mokausi iš kino“ dalis. Projekto tikslas – žiūrint filmus išmokyti mokinius skaityti ir suprasti judančius vaizdus, pažinti supantį pasaulį, išlaikyti akylumą, atidumą ir empatiją filmų veikėjų išgyvenamoms problemoms, rasti ir atpažinti filmų situacijas realiame gyvenime. Klasės vadovės nuomone, peržiūrėtas filmas patiko ir jos auklėtiniams paliko stiprų įspūdį. Septintokai puikiai „perskaitė“ filme transliuojamas žinutes ir suprato pagrindiniams veikėjams kylančias pasirinkimų dilemas.