Kad suprastum, neužtenka tik pamatyti ar išgirsti, reikia padaryti ir patirti pačiam. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. Ramygalos gimnazijos pradinių klasių mokiniai ir mokytojai lapkričio mėnesio pradžią pasitiko itin įdomiai, mat po rudens atostogų rinkosi į kitokias, netradicines pamokas – tyrimines ir eksperimentines veiklas Ramygalos parke. Lapkričio 9 dieną 1–4 klasių mokiniai keliavo į miesto parke įrengtas „užduočių stoteles“ veikloms bei eksperimentams atlikti. Kiekvienai klasei buvo įteiktas kelionės lapas. Jame nurodytos užduočių atlikimo vietos, laikas, veiklų pavadinimai bei vertinimas. Mokytojos Laimos Černienės 1a klasė dalyvavo žaidime „Gamtos dovanų paieškos“ ir ieškojo kažko minkšto, kažko tiesaus, dviejų skirtingų sėklų, trijų skirtingų lapų ir pan. 1b klasės mokytoja Jovita Leiputė su savo pirmokais keliavo „Rudens taku“, dėliodami iš gamtinės medžiagos žodžius, susijusius su rudeniu. Tiriamąją veiklą „Parko augalai“ vykdė 2 klasės mokytojos Astos Kuodytės mokiniai. Jie mokėsi atpažinti parko augalus – medžius, krūmus ir žolinius augalus, juos palyginti. 3b klasės mokytojos Vitos Milašienės mokiniai atliko bandymą „Pykšt ir pokšt spalvų lietus“. Vaikai su vandens šautuvais purškė spalvotą vandenį ant baltos medžiagos ir kūrė „spalvotus kilimus“, aiškinosi, kaip vienodos darbo priemonės ir ta pati užduotis gali duoti skirtingus rezultatus. 4b klasės mokytojos Laimos Dirsienės mokiniai vykdė skatinantį valytis batus einant į patalpas eksperimentą „Batų atspaudai“, aiškinosi, kodėl batai palieka pėdsakus ir pan. Veikla „Kuriu rudenį“ (1-2 klasių mokiniams) sudarė galimybę suvokti meną stebint ir tyrinėjant gamtą, prisiminti vėlyvo rudens požymius, iš surinktų rudens gėrybių sukurti koliažą, stebėti gamtoje vykstančius pokyčius, padaryti išvadą, kad jie priklauso nuo metų laiko, oro temperatūros. 3–4 klasių mokiniai dalyvavo 3a klasės mokytojos Vilmos Kučienės parengtame tyrime „Atpažink medį. Apskaičiuok jo amžių“. Jo metu dirbdami grupėse vaikai prisiminė medžių pavadinimus, išmatavo kamienų apimtis, apskaičiavo apytikrį medžio amžių. 1–2 klasių mokiniai atliko bandymą „Kas greičiau pasieks žemę?“ – aiškinosi, kuris daiktas greičiau nukris ant žemės: medžio šakelė ar klevo lapas, kodėl taip atsitinka. 3–4 klasių mokiniai atliko 4a klasės mokytojos Gerdos Navikienės paruoštą bandymą „Kas greitesnis?“. Jie aiškinosi, kas greitesnis: šviesa ar garsas? Jaunųjų tyrėjų dienos apibendrinimas atsispindėjo mokinių sukurtuose koliažuose ir kompozicijose iš rudens gėrybių.